Urmuz şef la ANAF!

Oricine a dat macar o data in viata lui pe la Finante are cate o poveste romantica legata de relationarea cu angajatii platiti din banii nostri, dar daca pe asta mi-ar fi povestit-o altcineva si nu mi s-ar fi intamplat chiar mie, nu as fi crezut in ruptul capului ca asa ceva este posibil...

Asadar totul incepe acum vreo 3 ani, intr-o zi mult prea insorita din iunie. M-am dus si eu ca tot omul sa imi spun păsul la fisc.

Problema mea era ca aveam o firma platitoare de TVA pe care, din anumite motive, voiam sa o transform in neplatitoare si asta cat mai curand, ca sa scap de balamucul hartoagelor.

Ma duc la camera indicata, unde doua doamne specializate in TVA imi spun ca ele nu cred ca se poate asa ceva, dar, ca sa nu cred ca ele ma mint, ma indruma catre serviciul de asistenta contribuabili.

Aici, alte doua doamne, cand aud literele TVA, ma indruma la serviciul specializat. Pai stiti, exact de acolo vin si m-au trimis la dumneavoastra, ma scuz eu de deranj. A, da? Bine, luati loc si spuneti care e problema.

Dupa ce turui din nou poezia, uneia dintre ele i se face mila de mine si pune mana pe mouse. Cauta pe net Codul Fiscal de unde afla imediat ca ceea ce vreau eu este perfect realizabil, numai ca cererea trebuie depusa la serviciul TVA pana pe 10 ale lunii, asa ca sa fac eu bine si sa revin luna viitoare acolo unde am mai fost, daca vreau sa mi se rezolve problema peste doua luni.

Neavand de ales, dar bucuroasa de solutie, ma infiintez pe 5 iulie din nou la serviciul TVA. Unde aceleasi doamne imi spun ca nu se poate si, ca sa nu cred ca ele ma mint, ma indruma catre compatimentul de relatii pentru contribuabili.😈

Stiti, de acolo vin, si am fost trimisa la dvs pentru ca totul se rezolva printr-o cerere care trebuie depusa pana in data de 10. Pe bune? Una din doamne se intereseaza din trei surse si are o revelatie: da, domne, se poate!

Dupa care imi pune in brate un formular de completat si o lista cu documentele pe care trebuie sa le prezint. Cum eram deja pregatita cu toate, depun cererea rapid si ii multumesc doamnei care imi spune ca asta e tot, nu mai trebuie sa fac nimic, pentru ca restul e treaba lor si de la 1 august firma mea nu mai e platitoare de TVA.

Peste cateva zile, aceeasi doamna ma suna si imi cere o favoare: cica stiti ca la cererea dvs mai trebuia sa anexati si un certificat de atestare fiscala pe care il obtineti de la un etaj mai jos si din care sa rezulte ca nu aveti datorii neplatite la fisc...

Adica fiscul imi cerea sa ii prezint o adeverinta eliberata de fisc ca nu am datorii la fisc!

Este atat de greu pentru un angajat de la ANAF sa faca o simpla interogare in baza de date prin care sa vada exact cat datoreaza statului un contribuabil, iar apoi sa scrie pe cerere "nu are datorii" sau "are datorii restante in cuantum de...  cererea va fi solutionata doar dupa plata acestora"?

Se pare ca nu este greu, ci imposibil! Asa ca mai fac eu un drum pana la ei ca sa depun o cerere pentru un atestat fiscal, care cica va fi gata tocmai peste o saptamana si pentru care trebuie sa mai platesc si o taxa de timbru...

Revin peste o saptamana si aflu ca certificatul meu nu e gata, pentru ca nu a iesit inca mapa de la semnat, dar mi se spune pe sleau ca daca cunosc pe cineva care poate sa intre la doamna directoare sa-mi dea o semnatura, totul se poate rezolva rapid.

Bun, si daca nu cunosc pe nimeni care ar face asta pentru mine?

Intr-un final, mapa iese de la semnat, iar eu cu certificatul care atesta ca firma mea nu are datorii intr-o mana ma duc din nou la serviciul TVA. Unde aceeasi doamna isi cere scuze ca a uitat sa imi spuna de asta de la inceput, dar cica acuma totul e OK si de la 1 august firma mea este neplatitoare de TVA.

Ăsta bineinteles a fost cazul fericit ca nu m-a mai sunat ca si-a mai amintit de ceva...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Te crezi mai destept?