Recomandări pentru angajatori - Cinci modalităţi prin care poţi asigura o mai bună retenţie a femeilor în compania ta

 

În ultimii doi ani, un număr semnificativ de femei au fost puse în situaţia de a renunţa la jobul avut, pentru a-și supraveghea copiii în contextul adoptării pe scară largă a cursurilor online. Totodată, multe angajate au fost forțate să părăsească locul de muncă din cauza efectelor economice cauzate de Covid-19. Astfel, la nivel global, se estimează că aproximativ 5,4 milioane de femei și-au pierdut locurile de muncă în timpul recesiunii induse de pandemie.

Prin urmare, dacă ai calitatea de angajator, mai jos vei găsi câteva recomandări care te pot ajuta să îţi păstrezi angajaţii în formulă completă (inclusiv reprezentantele sexului frumos) chiar şi în acest interval de timp ce aduce noi provocări sociale și economice.

1. Află dacă există dificultăţi cu care se confruntă salariatele

Comunicarea este esenţială indiferent de mediul în care activăm. Înainte de a lua decizii neplăcute, întreabă-ți angajatele cu ce provocări s-au confruntat recent din perspectiva muncii și cum ar putea compania să le vină în ajutor. Ai posibilitatea de a trimite un sondaj scris sau de a cere feedback în timpul unei întâlniri faţă în faţă.

2. Revizuieşte politicile și beneficiile la nivel de companie

Primul pas, caută temele repetitive. De exemplu, poate vei descoperi că există o cerere destul de mare pentru concedii maternale. Sau, de ce nu, personalul de sex feminin doreşte să fie tratat corespunzător în timpul întâlnirilor sau angajatele ar prefera să lucreze cu termene mai lungi și în baza unui program flexibil. După ce găseşti temele comune, schimbă politicile corporative și pachetele de beneficii și analizează în timp care sunt efectele. Această acţiune are rolul de a crea un mediu primitor astfel încât salariatele se vor simţi văzute, auzite și respectate.

3. Pune bazele unui program de mentorat

Potrivit unui studiu McKinsey, femeile avansează mai greu în carieră din cauza lipsei de mentorat. Programele de mentorat sponsorizate de către companie reprezintă o variantă potrivită de a îmbunătăți retenţia tuturor angajaților, şi nu doar a mamelor care lucrează. Astfel de programe contribuie în mare măsură la menţinerea angajaților foarte talentați și ambițioși focusaţi, oferindu-le în același timp oportunitatea de a primi îndrumări relevante despre cum să-și propulseze cariera la următorul nivel.

4. Compară salariile angajaților și elimină un posibil decalaj salarial

Ştiai că la nivel european diferența de salarizare între femei și bărbați este de 14,1%? Cu alte cuvinte, femeile câștigă în medie cu 14,1% mai puțin pe oră decât bărbații.

Compară salariile şi beneficiile oferite de companie tuturor angajaților. Femeile primesc un salariu egal pentru muncă egală? Li s-au oferit aceleași opțiuni în comparaţie cu omologii lor bărbați? Dacă observi că există discrepanțe evidente, cel mai probabil este momentul să remediezi problema și să elimini apariţia unor astfel de situaţii pe viitor.

5. Pregăteşte un mediu propice pentru întoarcerea angajatelor mame la locul de muncă

Cel mai de efect mod de a susţine femeile angajate este să te asiguri că vor avea un “loc la masă” atunci când se întorc la jobul avut anterior concediului de maternitate. Compania ar trebui să se angajeze în promovarea activă a femeilor în cadrul organizației, asigurându-le astfel o carieră solidă.

Ţi se par utile aceste sfaturi?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Te crezi mai destept?