Google Plus, povestea unui dezastru epic

Nu exista afacere fara rateuri, pare a spune folclorul negustoresc. Si daca nu spune, o spunem noi, minunandu-ne de sirul incredibil de gafe ale gigantului american Google, devenit intre timp Alphabet Inc.

Nu se stie cum, cand si care dintre factorii de decizie de la curtea cuplului Larry si Sergey, fondatorii celebrei companii, a ajuns la stupida concluzie că un motor poate socializa. Mai exact, acum cativa ani, niste sefi gugăliți au luat decizia ca marea lor companie sa puna monopol pe tot ceea ce inseamna Internet, că si asa au deja cea mai mare baza de date cu toate gandurile omenesti culese pe tastatura de computer.

Si uite asa Google s-a apucat sa faca achizitii de branduri celebre (vezi YouTube) sau sa intre in concurenta directa cu cei care detineau cea mai mare cota dintr-o piata inca nepenetrata, si aici vorbim evident despre Facebook, cea mai mare retea de socializare.

Aceasta ar putea fi, pe scurt, povestea unui esec desprins din „Manualul intreprinzatorului cretin care are prea multi bani si nu stie cum sa-i piarda”.

Atunci cand s-a lansat, Google+ a fost primit de analisti cu foarte mult entuziasm, majoritatea cantandu-i prohodul pustanului de Zuckerberg, care ar fi raposat probabil inglodat in datorii si umilit dupa ce si-a pus moaca pe marele ecran, intrucat toti utilizatorii retelei sale urmau sa-si mute fețele in alta carte.

Dupa primele cateva luni, se parea ca lucrurile vor sta chiar asa, dupa cum indicau cifrele. Numarul de utilizatori G+ crestea abrupt, dar nimeni nu vedea ca o crestere de la 0 la 1.000.000 este tot zero pe langa o crestere de la 1.000.000.000 la 1.000.000.001.

Si uite asa a inceput marele fiasco. Pentru ca toti cei care au intrat pe reteaua lor de socializare si-au pus aceeasi intrebare: „La ce foloseste G+ ?”. Pentru ca acolo nu au gasit absolut nimic in plus din ceea ce ofera FB, ba nici macar atat.

Cum in scurt timp a devenit clar pentru toata lumea ca G+ este de fapt Google minus, utilizatorii s-au intors bucurosi la conturile, grupurile, hashtag-urile si like-urile de pe Facebook, lasand cercurile in seama copiilor care vor sa se joace cu ele pe afara.

Pusi in fata unui dezastru, sefii diferitelor departamente s-au intrunit intr-o sedinta fulger si, dupa ce au fost dati afara cei mai mici dintre ei, ca doar nu era sa fie raspunzatori cei care au luat tembela decizie, au ajuns ei asa la concluzia ca singura solutie ca sa nu mai piarda bani nu este sa inchida reteaua care nu produce nici cat sa-si plateasca domeniul 😊 ci sa inceapa sa isi santajeze utilizatorii profitand de pozitiile lor dominante de pe celelalte nise.

Si astfel ne-am pricopsit cu mai multi algoritmi pentru motorul de cautare, scapati de la zoo, care dadeau prioritate site-urilor distribuite pe Google+, care au adaugat butonul +1, si multe alte asemenea mizerii prin care sa i se gaseasca o utilitate stupizeniei cu care nimeni nu stia ce sa faca.

Cum nici asta nu prea a animat traficul pe acolo, urmatoarea gaselnita a fost ca oricine a fost atat de prost incat sa-si faca un cont in reteaua de socializare pustie sa îi poate trimite oricui a fost si mai prost si l-a adaugat in cercuri, un mesaj pe Gmail, fara ca macar sa-i cunoasca adresa de e-mail! Tare, nu?

Desigur, aceasta optiune putea fi dezactivata, dar ideea in sine dovedeste ca prostia nu poate fi oprita de usile niciunei corporatii, mai ales daca avem in vedere ca intre timp utilizatorii YouTube nu mai pot nici macar comenta pe videoclipuri fara a se înregistra cu datele de autentificare de pe Google+ .

Ce ziceti, facem un gest de caritate si strangem niste bani sa-i donam Alphabet Inc. ca sa ii ajutam sa inchida G+?

prostia in afaceri

2 comentarii:

Aldus spunea...

*Aldus a distribuit asta pe Google Plus.

Au mers și la cealaltă extremă. După eșecul algoritmilor zoo, prin primăvara lui 2013 sau 2014, au permis înregistrarea cu pseudonim (în loc de date reale).

Sau altele. Ca încercarea de a mărita rețeaua cu platforma Blogger. Pe principiul că dacă tot e cu socializare, s-o facă poștă!

Dan spunea...

Ei, au dat si ei chix cu un produs (Yahoo au dat chix cu toate)

Trimiteți un comentariu

Te crezi mai destept?